ساخت تیزر تلویزیونی هدف اصلی کلیه فعالیت های تبلیغاتی، تقویت فرآیند خلق سود در شرکت هاست. تبلیغات باید اثربخش، متمرکز و خلاقانه طراحی و اجرا شوند. مسیر اشتباهی، از کیفیت تبلیغات می کاهند. برخی بحث تبلیغات را به کلی فراموش می کنند. بحث تبلیغات را باید با فعالیت های پیشبرد فروش گره بزنند. تبلیغات چرخ فروش شرکت را روغن می زند و بازاریابی شرکت را قدرتمند می نماید.ساخت تیزر تلویزیونی حتی با وجود پررنگ شدن نقش شبکه های اجتماعی نیز کاربرد و تاثیر خود را حفظ کرده است و این تیزر ها معمولا به دلیل هزینه بالای پخش از نظر زمانی بسیار کوتاه هستند و می بایست حتی در همین زمان محدود و کوتاه جند ثانیه ای به معرفی برند یا محصول و خدمات شرکت پرداخت. تیزرهای تلویزیونی معمولا در گونه های مختلف تولید میشوند که real یا واقعی و یا animation انیمیشن و یا ترکیبی از این دو تکنیک در آنها استفاده شده است . در تولید تیزر تلویزیونی انیمیشنی معمولا هزینه ساخت اینگونه تیزرهای تلویزیونی چندین برابر است . برای ساخت یک تیزر تلویزیونی که بتواند تاثیر بیشتری بر مخاطبان داشته باشد مخاطب سنجی رسانه و زمان پخش اهمیت بسیاری دارد. بالاترین هزینه برای تولید یک تیزر تلویزیونی به ایده پرداز تعلق میگیرد که در ایران معمولا به حضور و کار این شخص توجهی نمیشود و وظیفه ایده پرداز را کارگردان انجام میدهد و پس از آن دوربین استفاده شده به نسبت مدل و کیفیت هزینه بسیاری دارد که متعاقب آن به انتخاب مدیر فیلمبرداری حرفه ای منجر میشود. تدوین و صداگذاری و استفاده ازجلوه های ویژه کامپیوتری و همچنین ضبط نریشن بسته به حرفه ای بودن آن از سایر هزینه های تولید تیزر تلویزیونی هستند. ولی امروز همه برندهای مطرح دنیا در پی داشتن تیزری هستند که قابلیت دست به دست شدن را بین مخاطبان به صورت رایگان داشته باشد. یک تیزر و تبلیغ موثر دارای خصوصیات زیر است: -ابتکاری باشد. پیام تبلیغی شما با شیوه جدید ولی خصوصیات فرهنگی جامعه لحاظ گردد و به همین دلیل کپی کردن تیزرهای شبکه های ماهواره ای چاره کار نیست. -جلب توجه نماید. موضوع وگویش و گرافیک تیزر تبلیغاتی باید بتواند مخاطب را به خود جلب نماید. -تیزر تبلیغاتی مناسب باعث میشود مردم زمانی که راجع به محصول شما یا محصول مشابه شما صحبت می کنند شرکت و کارخانه شما را به خاطر بیاورند. -پیام تیزر تبلیغاتی باید واضح و روشن و ساده و بدیع باشد طوری که همه به سادگی آنرا بفهمند. -اطلاعات یک تیزر باید معلوماتی به مخاطبانتان بدهد که چرا باید کالای شما را بخرند. -تیزر تبلیغاتی خوب وعده هایی میدهد که در واقع نیز به آن عمل میشود و محصول شما دارای آن مشخصات است. مثلا اگر شوینده شما وعده میدهد که در سه دقیقه جرم را از بین میبرد بهتر است این اتفاق در همان سه دقیقه رخ بدهد و در این صورت است که شما مشتریان بسیاری کسب خواهید کرد. -نقاط قوت محصولتان را نسبت به رقبا و محصولات مشابه در تیزر تبلیغاتی تان به نمایش بگذارید البته به شرط رعایت اصل رقابت سالم. وقتی تیزر تبلیغاتی شما حاوی این نکات باشد میتوان گفت که شما در دنیای آشفته تبلیغات در سیر موفقیت آمیزی گام برمیدارید.به تبلیغات رسانه ای دنیای اطراف خود، به ویژه آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی خوب دقت کنید. تا چه حد وجود ایده ای جذاب، غیرمنتظره و دور از تصور در این گونه تبلیغات دیده می شود؟ باید اعتراف کرد که در این گونه تبلیغات رسانه ای، اغلب، تنها عنصری که به چشم نمی خورد، همان ایده خلاقانه است. این نکته خود دریچه ای به سوی توجه و تأکید بیشتر بر بحث تبلیغات موثر تصویری است و ضرورت بررسی و شکل گیری تیزر تلویزیونی موفق را برای بسیاری از شرکت ها یادآور می شود. پنج گام برای توسعه برندتان و داشتن تیزر تلویزیونی موفق با بهترین ایده های تبلیغاتی: گام اول: باید ارزش ها وبرتری های خود را نسبت به سایر رقبا شناسایی کنید. گام دوم: مشتریان با گرایش به سمت شما چه چیزهایی را کسب می کنند که در سایر گزینه های رقیب وجود ندارد. گام سوم: موفق ترین آگهی های تبلیغاتی ساده و باورپذیر و به راحتی برای مخاطبان قابل درک هستند و در ذهنشان جای می گیرند. گام چهارم: مخاطبان امروز از تماشای تبلیغات تکراری دلزده و سیر هستند. گام پنجم: آنچه از مخاطب انتظار می رود، در آخرین لحظه به صراحت به او اعلام می شود. مخاطب را مجذوب تبلیغات خود رها نکنید. به بیان ساده تر، دست او را بگیرید و به مقصدی که انتظار دارید، هدایتش کنید . این نکته را به خاطر بسپارید که می توانید مانند بسیاری از شرکت های موفق بدون نیاز به افزایش بودجه تبلیغاتی، میزان تکرار تبلیغات را افزایش داده، مخاطبان را در دفعات بیشتری با برند و محصولات خود مواجه سازید. برای رسیدن به این هدف کافی است آگهی های تبلیغاتی کوتاه تری تهیه کنید و دفعات پخش آنها را از طریق رادیو، تلویزیون یا سایر ابزارهای رسانه جمعی افزایش دهید. میزان تکرار آگهی ها از تأثیرگذارترین متغیرها بر مخاطبان است، به ویژه در خصوص تیزر تلویزیونی به دلیل غیرمنتظره و متفاوت بودن این آگهی ها، هر چه تعداد دفعات پخش بیشتر باشد و آگهی کوتاه تر و ساده تر طراحی شده باشد، احتمال مواجه مخاطبان با آن بیشتر خواهد بود. به بیان دیگر، تعداد افرادی که به این آگهی توجه می کنند چندین برابر می شود و در نتیجه، اثربخشی بودجه صرف شده تبلیغاتی شما نیز افزایش می یابد. اگر درصدد پایه گذاری برندی قدرتمند هستید و می خواهید رهبر بازار خود باشید، فراموش نکنید که قدرتمندترین عامل تأثیرگذار بر میزان توجه مشتریان به برند شما، عامل زمان است؛ نه اندازه و حجم تبلیغات. پس اهمیت عامل زمان را دست کم نگیرید. جهت مشاهده نمونه کارهای تبلیغات کلیک کنید: