تولیدمحتوا واجب تر از نان شب تاریخ 1400/09/14 توسط نوبندگانی تعداد بازدید : 1551 مرتبه گروه : آموزش تولید محتوا چیست ؟ منظور از تولید محتوا چیست ؟ قطعا این سوال ذهن شما ر ا درگیر خود کرده که به دنبال پاسخ آن هستید ، در این مطلب به ماهیت تولید محتوا ، جایگاه آن در کسب و کار و انواع آن پرداختیم . تولید محتوا در واقع خلق و تولید ایده ها با هدفی خاص می باشد که در اختیار مخاطب قرار داده می شود و مخاطب را نسبت به موضوعی خاص آگاه می کند . محتوا بخشی از زندگی روزمره ما را در بر می گیرد و در واقع می توان گفت سوالاتی که در زندگی روزمره ذهن ما را درگیر خود می کند را پاسخ می دهد و یا در مسائل پیش آمده به تصمیم گیری هایمان کمک می کند . جایگاه تولید محتوا در زندگی امروزه تولید محتوا امروزه به یکی از مهم ترین دانش ها تبدیل شده که با درگیر کردن مخاطب موجب ایجاد تعامل با آن می شود که در کسب و کار این تعامل و ارتباط میان مخاطبان و صاحبان کسب و کار ( صاحبان برند ) اتفاق می افتد . محتوا در واقع همان بازاریابی و تبلیغات است اما به شکلی متفاوت ، این شیوه بسیار تاثیرگذار تر از شیوه تبلیغاتی مستقیم می باشد ، به این دلیل که مخاطبان هیچ تمایلی به کسب و کارهایی که به شیوه بازایابی تبلیغ می کنند ندارند اما اگر محتوا را در قالب یک ویدئو ، عکس ، متن و یا صوت ببینند و یا بشنوند از آن استقبال می کنند . امروزه تولید محتوا تنها به یک قالب و سیستم محدود نمی شود بلکه یک محتوا را می توان در قالب های مختلفی ارائه کرد . این قالب ها عبارتند از : محتوای متنی ، محتوای تصویری ، محتوای ویدئویی و محتوای صوتی . محتوای کپی ارزشمند نیست ! از آن جا که تولید محتوا در تعیین جایگاه و رتبه وبسایت شما اهمیت زیادی دارد پس باید محتوای تولید شده ، محتوایی منحصر بفرد و خالقانه باشد . از دیدگاه مخاطبان محتوایی که کپی شده باشد و قادر به انتقال اطلاعات جدیدتری نباشد ارزشمند نیست . انواع تولید محتوا در ابتدا ، تولید محتوا تنها به شکل محتوای متنی ارائه می شد اما امروزه به شکل های مختلفی از جمله محتوای تصویری ، ویدئویی و صوتی ارائه می شود اما رایج ترین انواع ارائه محتوا ، تولید محتوای متنی و مقاله ها می باشد ، در ادامه به توضیح انواع تولید محتوا می پردازیم . تولید محتوای متنی تولیدمحتوای متنی یکی از قدیمی ترین و پرکاربرد ترین نوع محتواست که نوع و نحوه نگارش در آن حائز اهمیت می باشد . در محتوای متنی ، متن باید واضح ، روان و بدون پیچیدگی باشد به طوری که درک آن مطلب برای مخاطب دشوار نباشد ، جملات به کار رفته کوتاه و مختصر باشند به گونه ای که از حوصله مخاطب خارج نباشد و به طور کامل بتواند پاسخگوی سوال های مخاطب باشد و تنوع در لحن نگارش نیز از موارد تاثیرگذار در جذب مخاطب می باشد . انواع تولید محتوای متنی تولید محتوای متنی عمومی تولید محتوای متنی تخصصی و مقاله های پژوهشی تولید متن شبکه های اجتماعی تولید متن تبلیغاتی تولید متن برای محصول و خدمات تولید محتوای تصویری در تولید محتوا متن ها به تنهایی کافی نیستند . در کنار متن ، تصاویر کمک می کنند تا اطلاعات خواناتر بوده و برای مخاطب قابل درک تر باشند . تاثیری که یک تصویر بر ذهن مخاطب می گذارد به طور قابل توجهی از متن ها و فایل های صوتی بیشتر است . دلیل این مسئله این است که 90 درصد از اطلاعات وارد شده در مغز انسان به صورت بصری بوده است و این آمار بدست آمده ثابت می کند که نشان دادن یک موضوع تاثیر گذار تر از گفتن آن است . استفاده از عناصر بصری برای انتقال اطلاعات موجب بازدید بیشتر مخاطبان شده و ذهن مخاطب را درگیر می کنند . تصاویر ، اینفوگرافیک ، موشن گرافیک ، اسالید ، اسکرین شات و ... از شکل های مختلف تولید محتوای تصویری است که رایج ترین نوع محتوای تصویری ، عکس ها هستند . کیفیت تصاویر به کار رفته در محتوای تصویری حائز اهمیت می باشد و به طور معمول تصاویری که توسط صاحبان کسب و کار تهیه می شود از اهمیت بالاتری برخوردار است و موجب جذب بیشتر مخاطبان می شود . تولید محتوای ویدئویی از آن جا که ذهن انسان تصاویر را راحت تر از متن ها پردازش می کند تولید محتوا از طریق ویدئو بیشترین تاثیر را در ارتباط و درگیر کردن مخاطب دارد . ویدئوها می تواند ترکیب شده از تصاویر ، متن و موسیقی باشد و مدت زمان طولانی تری در ذهن مخاطب باقی بماند به همین دلیل بسیاری از افراد محتوای ویدئویی را نسبت به دیگر انواع محتوا ترجیح می دهند . ارائه محتوا در قالب ویدئو موجب سرگرم شدن مخاطب می شود و این شیوه برای مخاطب خسته کننده نیست به همین جهت محتوا در قالب ویدئو بیشترین تاثیر را بر مخاطب دارد . تولید محتوای ویدئویی به شکل های وبینار ، ویدئو تبلیغاتی ، ویدئو آموزشی ، دمو و ... ارائه می شود . تولید محتوای صوتی هر نوع محتوایی که قابل شنیدن بوده و اطلاعات را از طریق شنیدار به مخاطب انتقال دهد ، محتوای صوتی می باشد که به شکل های پادکست ، کتاب صوتی، داستان صوتی و مقاله صوتی ارائه می شود . در تولید محتوای صوتی مواردی همچون متن ارزشمند ، کیفیت صدا و گوینده ای که دارای صدای تاثیرگذار باشد مورد اهمیت می باشد . در محتوای صوتی لازم است تا گوینده تن صدایش را تغییر دهد تا با بالا و پایین بردن تن صدایش ، درگیری بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد کند تا مخاطب تمایل بیشتری به شنیدن آن محتوا داشته باشد . توصیه مویار به شما در نهایت تولید محتوا رو حتما حتما جدی بگیرید ! در تولید و ارائه محتوا خلاق باشید و از قالب های مختلف استفاده کنید .تداوم داشته باشد و انتظار رسیدن به نتیجه ی مطلوب در مدت زمان کوتاه را نداشته باشید چون نمی توان ره صدساله را یک شبه طی کرد ، پس صبور باشید . تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند شما را در رونق بخشیدن به کسب و کار تان کمک می کند اما در کنار تولید محتوای با کیفیت ، تبلیغ محتوا هم اهمیت بالایی دارد و مهمتر از همه اینکه کپی نکنید ! یکی از راه های تبلیغ و اشتراک گذار ی محتوا ، بهره گیر ی از شبکه های اجتماعی فیس بوک ، توییتر، یوتیوب ، ا ینستاگرام و ... می باشد ، پس محتوای خوب تولید کنید و خوب انتشارش دهید . نوشتاری دیدگاه خود را بنویسید Cancel reply شماره تماس شما انتشار نخواهد یافت فیلد های ضروری علامت گذاری شده اند * جهت ارسال دیدگاه فرم زیر را تکمیل کنید. نظرتان پس از تایید نمایش داده خواهد شد