تیزر تبلیغاتی تاریخ 1400/08/26 توسط نوبندگانی تعداد بازدید : 482 مرتبه گروه : هنری ساخت یک تیزر تبلیغاتی موفق و حرفه ای تیزر ( Teaser ) به چه معناست ؟ کلمه Teaser در زبان انگلیسی به معنای اذیت کردن و یا دست انداختن است . همینطور واژه Teasing در فرهنگ اصطلاحات تبلیغات به معنای نوعی از تبلیغات است که باعث درگیر کردن حواس مخاطب شده و او را کنجکاو می کند . به این صورت که در این نوع از تبلیغات ، اطلاعات به طور کامل و واضح در اختیار مخاطب قرار داده نمی شود در واقع بخشی از اطلاعات و بدون اشاره مستقیم به نام برند و محصول انجام می گیرد . تیزینگ نوعی از تبلیغات است که در مرحله اول پیام تبلیغات را به مخاطب انتقال نمی دهد ، به این صورت که در چند فاز صورت گرفته و با این کار مخاطب کنجکاو می شود تا با دنبال کردن تبلیغات به پیام نهایی دست یابد . برای مثال اپلیکیشن ( شیپور ) از تیزینگ برای درگیر کردن مخاطب در فاز اول از شعار " یک معامله شیرین " استفاده کرده است ، به این شکل که هیچ اشاره ای به نام برند نکرده و این شعار بر روی فضایی با رنگ های متفاوت قرار گرفته است . ذهن مخاطب درگیر شده و این بنرهای تبلیغاتی که در سطح شهر قرار دارد را دنبال کرده و کنجکاو است که به هدف نهایی تبلیغات دست یابد و سپس در فاز دوم به نام برند و هدف اصلی تبلیغات ، واضح و کامل تر پرداخته شده است . کمی ابهام ! با کمی ابهام می توانید حس کنجکاوی مخاطب را برانگیخته و سوالاتی را در ذهن مخاطب ایجاد کنید که مخاطب ترغیب شود به دنبال رفع سوال های به وجود آمده برود . از مخاطب درخواست کنید تا پیش بینی کند که تیزر شما چه محصولی را تبلیغ می کند . این حالت غیرقابل پیش بینی بودن به شما کمک می کند تا در این مسیر موفق تر و تاثیر گذارتر عمل کنید . انواع تیزر تبلیغاتی رئال تیزرهای تبلیغاتی که با حضور انسان ها در محیطی واقعی فیلم برداری شده است و همان محصول را در تیزر به نمایش می گذارند تیزر رئال گفته می شود . این نوع تیزر ها داستان های مشخصی دارند که در نهایت پیامی را به مخاطب انتقال می دهد . اکثر تبلیغات تلویزیونی از این نوع تیزر استفاده می کنند. انیمیشن تیزرهای انیمیشن بدون حضور انسان و یا محصول واقعی ساخته می شود . در ا ین نوع از تیزر از شخصیت های کارتونی و غیرواقعی استفاده می شود و به طور معمول برای تبلیغات محصولات مربوط به کودک و نوجوان مورد استفاده قرار می گیرد . رئال-انیمیشن این نوع از تیزر ترکیبی از دو نوع رئال و انیمیشن است ، یعنی انسان ها در کنار تصاویر انیمیشن قرار می گیرد . این نوع از تیزر برای تبلیغات محصولات خوراکی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد . مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی ساخت تیزر های تبلیغاتی در سه مرحله انجام می گیرد که شامل : پیش تولید ، تولید و پس تولید است که در ادامه به صورت مختصر به آن ها می پردازیم . پیش تولید تمامی مقدمات شروع ساخت تیزر که شامل سناریو ، فیلمنامه و داستان تیزر ، برنامه ریزی بودجه و تعیین هدف تیزر ، انتخاب نوع تیزر و جمع آوری گروه سازنده است در مرحله پیش تولید قرار می گیرد . تولید تمامی تصمیمات و برنامه ریزی های صورت گرفته در مرحله پیش تولید در این مرحله عملی می شود . همه عوامل از جمله بازیگران ، کار گردان و ... در لوکیشن انتخاب شده ، حاضر و فیلم برداری شروع می شود . پس تولید در این مرحله تدوینگران شروع به کار می کنند . ترکیب پلان ها ، صداگذاری ، انتخاب موزیک و... در نهایت خروجی گرفتن از آن ها از مواردی هستند که به آن ها پرداخته می شود و در آخر کیفیت آن ها مورد ارزیابی قرار داده می شود . یک تیزر تبلیغاتی موفق و حرفه ای یک تیزر تبلیغاتی در صورتی موفق خواهد بود که در ساخت آن از ایده های نو و خلاقانه استفاده شده باشد ، به گونه ای که برای بینندگان جذاب باشد . همچنین تیزر ساخته شده بدون در نظر گرفتن علایق و سلایق شخصی متناسب با سلیقه مخاطبان باشد و در نهایت پیامی را به بینندگان انتقال دهد . نوشتاری دیدگاه خود را بنویسید Cancel reply شماره تماس شما انتشار نخواهد یافت فیلد های ضروری علامت گذاری شده اند * جهت ارسال دیدگاه فرم زیر را تکمیل کنید. نظرتان پس از تایید نمایش داده خواهد شد